En trampolin er det perfekter redskab til intervaltræning

Når sommeren kommer kan motivationen til at træne indenfor godt være lidt svær at finde eller måske er din holdtræning gået på sommerferie. Så derfor er det vigtigt at finde et alternativ, så man bibeholder formen hen over sommeren.
Og rigtig mange vælger løb som træningsform, men der er mange der ikke synes at løb er så fantastisk og har man skader i knæene, dårlig med mere så er løb ikke den bedste træningsform.
Men der er ingen grund til at fortvivle, for de fleste familier har faktisk et effektivt træningsredskab stående i haven i forvejen - en trampolin.
De senere år er interval træning blevet det helt store hit og det kan man også gøre hoppende, det er ikke kun noget man kan udføre løbende. Det er bevist at det giver mindst lige så meget sved på panden at træne hoppende som løbende eller nogle helt andre træningsformer.
Du vi opleve at du får pulsen lige så højt op, som hvis du løb en lang tur, men fordi du hele tiden kan variere din hoppe teknik, vil det ikke føles helt så ensformigt som mange beskriver løb som. Og fordi der er så stor en lege effekt over det at hoppe på trampolin, har mange nemmere ved at give den en ekstra skalle. Så selv om pulsen banker der ud af, glemmer mange at de er i gang med et intensivt træningsforløb.
Mange møder muren efter et stykke tid og synes det er ved at blive en træls pligt og det er en af de udfordringer der er sværest at kæmpe imod. Det er nemlig vigtigt at træningen forbliver sjov, hvis man skal holde fast. Og der er trampolinen helt perfekt fordi træningen variere hele tiden og har det store lege aspekt inden over.
På en trampolin er det meget simple øvelser, der bliver kombineret til et træningsprogram og derved bliver det en form for intervaltræning. Og det er bevist, at intervaltræning er den mest effektive form for træning, så hvis du har en fem til syv øvelser at veksle imellem og udfører dem á 30 sekunders varighed og gentager sættet mindst 3 gange, vil du være godt på vej.
Den største udfordring vil ikke blive at lave øvelserne eller konditionen, men derimod at holde ungerne væk så længe du skal træne.