Webhosting kan være en jungle at finde rundt i, men få hjælp her

De fleste smarte virksomhedsejere udnytter hjemmesider og blogs til, at engagere sig med de eksisterende kunder og samtidig nå ud til potentielle nye kunder. Men de fleste virksomhedsejere ser først og fremmest værdien af, at skabe fantastisk indhold og det at vælge det rigtige hosting forma som noget sekundært. Derfor ender det med, at mange virksomheder vælger forkert, når de skal finde deres kommende leverandør af webhosting, fordi de ikke vurdere deres behov korrekt og fik den bedste løsning.

Men hvad er konsekvensen af at vælge den forkerte løsning?
Som virksomhed, er en af ​​dine vigtigste prioriteter at maksimere fortjenesten. Hvis du tror, ​​at en enkelt handling, som at vælge den forkerte webhosting løsning, ikkekan have en negativ indvirkning på din indkomst, så tro om igen. Herunder er der listet nogle dårlige faktorer op, der kan opstå, hvis du ikke vælger den bedste hosting løsning til dine behov.

Tab af indtægter er det første på listen. Hvis dit websted går ned, vil dine potentielle kunder ikke være i stand til at se dine blogindlæg eller lære om dine produkter og tjenester. Endnu værre, hvis du hoster en online butik, vil du miste potentielle salg og derved også indkomst, hvis kunden ikke kan komme til at lægge en order. Mange virksomheder, både dtore og små, oplever alt fra 5 minutters udfald til væsentlig længere og det kan komme til at koste dem dyrt, selvom det ikkelyder af lang tid. Dit tab vil måske ikke være så stort, men for dig vil det stadig være et indtægtstab.
Negativ effekt på din SEO Ranking, kan også blive påvirket af et forkert webhosting valg. Dit mål med at lave indholdsrigt markedsføring er, at rangerer højt i søgeresultaterne på google, så kunderne nemt kan finde dig. Hvis dit websted er nede flere gange, når søgemaskinerne forsøger at besøge dit site, så vil din placering blive påvirket negativt, da siden vil blive bektragte som useriøs eller irrelevant. Bortset fra nedetiden, mener mange SEO eksperter også, at langsomme hjemmesider også kan skade dine placeringer på søgeresultaterne.
Sikkerhed og Malware angreb, skal der også være styr på. Der er ingen perfekt løsning til at holde din hjemmeside 100 % sikker. Men et velrenommeret webhosting selskab vil lave sikkerhedskopier af dine data til en ekstern server og gøre det nemt at gendanne dine data igen, hvis uheldet skulle være ude og dit websted for eksempel bliver udsat for et hacker angreb. De vil også hjælpe dig med teknisk support, vedligeholdelse og sikkerhed 24 timer i døgnet.

Men hvordan vælger man det rigtige webhosting firma?
Det er først og fremmest afgørende, at man vælger et pålideligt webhosting firma for at sikre, at din hjemmeside forbliver sikker og tilgængelig hele året rundt.
Hvis du oplever problemer med din nuværende udbyder eller har du ingen idé om, hvad der skal til/ hvilke funktioner skal med i overvejelserne, er her nogle tips, der måske kan hjælpe dig lidt.

Forstå de forskellige hosting muligheder. Der er forskellige web-hosting muligheder såsom shared, VPS (Virtual Private Server), Dedikeret og Managed Web hosting. Du kan lære mere om dem i denne artikel. Det er altid godt at, du erhverver dig viden om det du skal købe, så du vælger den bedste løsning til dit behov.
Fremragende kundesupport er et must. Internettet sover aldrig, derfor kig efter en udbyder, der tilbyder fremragende kundesupport.
Vælg en udbyder med en fremragende oppetid (track record), den hosting udbyder du vælger, bør tage alle forholdsregler for, at sikre maksimal oppetid for dit site. Der er selvfølgelig ingen hosting udbydere, der kan garantere 100 procent oppetid, men de bør kunne fremvise mindst 99 procent oppetid i gennemsnit.

En anden vigtig ting er, at omkostninger bør ikke være dit eneste parameter for hvilken løsning du skal vælge. For som man siger, ". Du får hvad du betaler for". Som en virksomhed, har du ikke råd til at opleve udvidet nedetid.
Det er også vigtigt, at der er mulighed for at skalere din løsning. Efterhånden som din virksomhed vokser, vil din hjemmeside have tendens til, at generere mere trafik.
Et parameter for om det er en god udbyder, er om de har et godt omdømme og det er vigtigt.
Lav et grundigt baggrundstjek: Find ud af, hvor længe virksomheden har været i branchen?
Kan de give dig referencer til nuværende kunder, med udsagn og påtegninger af deres erfaringer med udbyderen?
Og sidst, tjek vedligeholdelsesplaner og gennemsnitlige nedetids statistikker på udbyderen.

Hvis du har alt dette i baghovedet, er du godt rustet til at gå på jagt efter det webhosting firma, der passer bedst til dig og din virksomhed.